Окт
17

Основи юзабіліті для блогерів-початківців

Привіт, друзі! У минулій статті я говорив про такий аспект, як дизайн блога, тому, що для залучення уваги читачів краще всього використовувати простий дизайн — тобто, спрощений по максимуму. Сьогодні ми розглянемо деякі основи юзабіліті сайту, для того щоб зробити свій ресурс максимально зручним для користувача.

Яким чином зручність впливає на результат?

Подивіться на свою клавіатуру. Я впевнений, що на ній є кнопки, якими ви рідко користуєтеся, або не користуєтеся взагалі. Це відбувається в основному з двох причин: або ви просто не знаєте, для чого ця кнопка, або ви віддаєте перевагу виконати цю дію більш звичним для вас способом — наприклад, за допомогою миші.

Ми радше проігноруємо незрозумілу кнопку, чим будемо витрачати час на з’ясування того, як вона працює. Зрештою, а раптом вона виконує якусь небажану дію?

Якщо ви вже знайшли більш легкий для себе спосіб виконувати функцію певної кнопки (наприклад, більшість людей користується мишкою для прокручування сторінки, а не кнопками «Page Up» і «Page Down»), ви навряд чи станете міняти свої звички.

«Зайві» кнопки на клавіатурі не не є проблемою ні для клавіатури, ні для вас. А от проблеми веб-юзабіліті можуть перешкодити читачам вчиняти дії, які так необхідні для розвитку вашого сайту.

Незрозумілі елементи

Незрозумілі — це ті елементи, які мають якесь значення для власника сайту, але можуть бути незрозумілими для користувача. Наприклад, я часто раджу прибрати з сайдбара панель «Управління», через яку ви входите в адмінку, або хоча б зрушити її на якесь більш непомітне місце. Увійти в адмінпанель можна і іншими способами, а користувач, побачивши «Вхід» може подумати, що це вхід для реєстрації. Він набере якийсь свій пароль, ви по неуважності підтвердите його через е-мейл, і в результаті просто не зможете самі потрапити на свій же сайт.

Розгляньте уважно кожен елемент вашого сайту. Чи буде його призначення зрозуміле відвідувачам? Наприклад, якщо ваш блог присвячений кулінарії, або домашнім рослинам, чи риболовлі, то вашій основній аудиторії (а швидше за все, це не сеошники і не вебмайстри) не буде зрозуміло, для чого у вас на сайті стоїть лічильник ТИЦ і PR. На деяких блогах я бачив «позитивну кнопку»: натисни і зроби собі добре. Що це? Її призначення я так і не збагнув.

Читабельність

Хороша читабельність також входить до основ юзабіліті. Тут важливо звертати увагу на оформлення тексту, його структуру. Не забувайте про поділ тексту на абзаци і смислові блоки, на номерні (коли абзац починається з цифри) або марковані (коли абзац починається з «-» або «•») списки.

Досить невдалим рішенням для зручності читання буде темний текст або темні посилання на темному ж тлі. Це безперечно ускладнить читання, особливо якщо у нього стоїть інший дозвіл на моніторі або зменшена яскравість.

Дотримання стандартів

Коли читачі заходять на ваш сайт, як правило, вони виконують кілька одних і тих же дій: переглядають сторінку з інформацією, підписуються на новини сайту, коментують, переглядають рубрики.

Кожну з цих дій користувач схильний виконувати точно так само, як і на інших сайтах, які він раніше відвідував. Тому, в першу чергу, він шукатиме стандартний спосіб виконання дії, наприклад:

Якщо йому буде цікава інформація про автора, він шукатиме сторінку «Про мене» або «Про сайт»;
Якщо йому знадобляться ваші контакти, він шукатиме сторінку «Контакти»;
Якщо користувач захоче підписатися на новини вашого сайту, то швидше буде шукати форму RSS у верхній частині сайдбара;
Якщо він захоче залишити коментар, то піде, швидше за все, в самий низ сторінки;
Якщо у вас в тексті якийсь елемент підкреслений і виділений синім (рідше зеленим) кольором, то, швидше за все, там має бути посилання;
Якщо читач захоче переглянути ваші рубрики, швидше за все, він буде шукати список.

Хороший загальний принцип: дотримуйтесь «стандартів». Коли читач шукає рішення, до якого він звик, і не знаходить його, то, швидше за все, він не буде копати глибше і просто не стане виконувати дію.

Також в основи юзабіліті входить створення зручної навігації на сайті. Рекомендується обов’язково встановити карту сайту, де відвідувач легко зможе розібратися в рубриках та статтях. Кнопка «Пошук по сайту» також не буде зайвою (не плутати з Яндекс або Гугл пошуком!)

І тут необхідно керуватися принципом простоти. Якщо ви робите сайт для людей, відвідувачеві повинно бути зручно і зрозуміло на вашому сайті, щоб він знову і знову на нього повертався. Крім того, хочу нагадати, що пошукові системи також враховують юзабіліті сайту при ранжуванні.

Раздел: Настанови



Комментарии закрыты.